Veelgestelde vragen

↘ Ontwerpen

Aan welke kwaliteit moet mijn foto voldoen?
Zorg ervoor dat je een duidelijke scherpe foto gebruikt op je kaartje. Maak geen foto’s in het donker bij een lamp maar zorg voor een foto gemaakt bij daglicht. Foto’s gemaakt met je smartphone zijn vaak kwalitatief gewoon goed genoeg voor op de kaart. Kijk wel even goed na of de instellingen op je telefoon staan ingesteld op hoge resolutie en zorg dat je de foto in de kaart niet groter maakt dan hij wordt ingeladen.

Waar dien ik rekening mee te houden bij het ontwerpen?
Wanneer je een kaartje gaat ontwerpen dien je rekening te houden met de snij- en drukkersmarge. De snijmarge is een rand van 3 mm voorbij de daadwerkelijke rand van de kaart. Afbeeldingen of kleurvlakken moeten altijd iets uitsteken vanaf de kaartrand om bij het snijden witranden op de kaart te voorkomen.

De drukkersmarge zit aan de binnenkant van de snijlijnen. Houdt er rekening mee dat je teksten en belangrijke afbeeldingen niet te dicht tegen de randen zet. Zo weet je zeker dat er niet per ongeluk een belangrijk stukje tekst of foto van het kaartje wordt gesneden. Komen de kleuren op het beeldscherm overeen met de drukkleuren? De kleuren van je gedrukte kaartjes kunnen altijd iets afwijken van de kleuren die je op je beeldscherm ziet. Er zijn veel factoren die invloed hebben op de drukkleur, hierdoor kan het dus altijd gebeuren dat de gedrukte kleur iets afwijkt van je verwachting. Voor meer informatie hierover klik hier.

Wat voor type bestand kan ik uploaden?
Je kan in ons opmaakprogramma gebruik maken van jpg of png bestanden Staat er reclame op mijn kaartje? Als je een ontwerp uit de collectie van Kaartjeposten.nl kiest, dan staat bij de meeste designs op de achterzijde klein de naam van de website: www.kaartjeposten.nl.

↘ Drukken

Welke papiersoorten zijn er?
Bij de wenskaarten bij ons op de website is er geen keuze uit verschillende papiersoorten. Alle wenskaarten worden op hetzelfde papier (off white met een kleine glans) gedrukt, de ansichtkaarten worden gelamineerd.

Welke kaartformaten zijn er?
Wij hebben verschillende kaartformaten op de website staan. Klik hier om de formaten te bekijken.

Kan ik mijn eigen ontwerp bij jullie laten drukken?
Dat kan zeker. Je kan je eigen ontwerp uploaden en op èèn van onze kaartformaten plaatsen. Om naar de blanco kaartformaten te gaan klik je hier.

↘ Bestellen

Wat is het minimum aantal kaarten dat ik moet bestellen voor een set?
Het minimum aantal kaarten bij een bestelling van een set is 4 stuks.

Kan ik mijn bestelling annuleren?
In je account kan je zolang de kaarten nog niet gedrukt zijn zelf je bestelling annuleren. Het betaalde bedrag wordt dan teruggestort op het saldo van je account. Met dit saldo kan je later weer een nieuwe bestelling plaatsen.

Hoe werkt het adresboek?
Om gebruik te maken van het adresboek op de website dien je eerst een account aan te maken. Het aanmaken van een account is gewoon gratis. In je account vindt je onder het tabblad mijn gegevens vanzelf de optie voor mijn adresboek, hier kun je het Excelbestand gemakkelijk uploaden. LET OP: het is belangrijk dat je het bestand opslaat als .xls (Excel-97) bestand. Gebruik hiervoor het basis Excelsheet zoals te vinden op de deze link. belangrijk is dat je alle kolommen laat zoals ze in het originele bestand zijn. In de meeste gevallen zal je de kolom met naam Adres 2 niet nodig hebben, deze kun je in dat geval gewoon leeglaten. Hetzelfde geldt voor de kolom land bij adressen in Nederland.

Kun je wel wat aanvullende hulp gebruiken hebben bij het verwerken van je adressenlijst dan kun je altijd contact met ons opnemen.

↘ Verzending

Wat is de levertijd?
Wanneer de bestelling voor 15.00 uur op een werkdag is geplaatst en betaald, versturen wij je bestelling dezelfde dag nog. Voor meer informatie hierover klik hier.

Kan ik een verzenddatum in de toekomst kiezen?
Als je geen kaartmoment wilt vergeten, kun je nu alvast voor de rest van het jaar de nodige verjaardag of jubileumkaarten bestellen. Bij het plaatsen van de bestelling geef je ons dan een verzenddatum in de toekomst op. Je kaart zal dan pas op de door jou gekozen werkdag door ons worden gedrukt en verstuurd.
LET OP: Het is niet mogelijk om een specifieke ontvangstdatum te kiezen.

Wat zijn de verzendkosten?
Als je gebruikmaakt van de verzendservice en de kaarten door ons rechtstreeks naar de mensen laat versturen, dan betaal je buiten de kaartprijs alleen de kosten voor de postzegel. Hiervoor betaal je het huidige posttarief. De verzendkosten voor een set kaarten verschilt per aantal. Klik hier voor het overzicht van alle kosten.

Is het mogelijk mijn bestelling op te halen?
Het is helaas niet mogelijk om je bestelling bij ons op te halen. Kan ik mijn hele bestelling direct door jullie laten verzenden naar mijn familie en vrienden? Dat kan zeker. In het bestelproces kun je buiten een pakket kaarten ook voor de optie ’rechtstreeks versturen’ kiezen.
Tip van ons, zet voor het verzenden alle adressen alvast in je adresboek. Zo heb je de kaarten snel en makkelijk besteld via de optie kaart versturen naar het hele adresboek. Het is ook mogelijk om adressen los toe te voegen of om bepaalde mensen uit het adresboek te selecteren.

Kan ik kaartjes naar het buitenland versturen?
Als je gebruik maakt van de verzendservice kan je de buitenlandse adressen gewoon in je adresboek plaatsen. Je kunt zowel de kaarten voor binnenlandse verzending als de kaarten die naar het buitenland verzonden moeten worden in èèn keer bestellen. Alle binnenlandse kaarten worden met PostNL port betaald postzegels verzonden. De kaarten die naar het buitenland worden verzonden, worden ook voorzien van een priority sticker zodat deze zo spoedig mogelijk bij de geadresseerden aankomen. Houd er wel rekening mee dat de kaarten naar het buitenland langer onderweg zijn.

Door wie word mijn pakket of envelop verzonden?
Losse kaarten worden verzonden met PostNL. Bij een bestelling van een set kaarten ligt het aan de grootte van de bestelling. Enveloppen en brievenbusdoosjes worden met de PostNL verzonden en de grotere pakketten met de DHL.

Krijg ik een track en tracè code?
Dit ligt aan de grootte van de bestelling. Losse kaarten worden in een envelop verzonden en daarbij krijgt u geen track en tracè code. Bij een bestelling van een grote set kaarten krijgt u wel een track en tracè code. Dit kan van de DHL of PostNL zijn.

Wat is de verzendtijd rondom de feestdagen?
Rondom de feestdagen dient u rekening te houden met een langere levertijd van DHL en PostNL. Wij zijn afhankelijk van de postbezorging en hebben hier helaas geen invloed op. Ik woon zelf in het buitenland kan ik dan een bestelling bij jullie plaatsen? Als je zelf in het buitenland woont en via ons kaartjes wilt versturen, dan kan dat natuurlijk gewoon. Met de verzendservice is het heel makkelijk om kaarten te laten versturen vanuit het buitenland naar vrienden en familie in Nederland. Dit werkt voor jou precies hetzelfde als voor mensen vanuit Nederland.

↘ Betalen

Welke betaalmethodes zijn er?
Er zijn verschillende betaalmethodes zoals iDeal, Creditcard, Saldo, op factuur en Bancontact. Voor meer informatie hierover klik hier.

Wat houdt betalen met saldo in?
In je account kan je (met iDeal) een saldo opwaarderen. Dit saldo kun je dan gebruiken om je bestelling(en) mee te betalen. Zo hoef je bijvoorbeeld niet elke bestelling los af te rekenen, maar kun je via het saldo over langere periode kaartjes betalen zonder dit elke keer via de bank te moeten regelen.

Wanneer moet mijn betaling binnen zijn?
Wanneer we voor 15.00 uur op een werkdag je bestelling en je betaling hebben ontvangen, worden de kaarten dezelfde werkdag gedrukt en verstuurd.

↘ Kosten

Wat zijn de kosten voor de kaarten?
Wij werken met verschillende staffelprijzen. De prijzen zijn ook anders per formaat. Om de prijzen te bekijken klik hier.

Wat zijn de extra kosten voor de verzendservice?
Als je van de verzendservice gebruik maakt, dan geldt (ongeacht het aantal te versturen kaarten) de prijs van de laagste staffel (4-49 kaartjes). Aanvullend betaal je alleen voor de postzegel op de envelop.

↘ Zakelijke klanten

Hoe kan ik automatisch verjaardagskaarten laten sturen naar mijn werknemers?
Het automatisch versturen van verjaardagskaarten werkt heel eenvoudig. Je maakt een account aan op de site (dat is gratis) en selecteert de kaart die je wilt versturen, vervolgens voeg je in het opmaakprogramma de tekst en eventueel jullie bedrijfslogo toe. Met dit opgeslagen kaartje ga je het bestelproces door.

↘ Cadeaus

Ik heb een cadeau gezien maar wil er een andere kaart bij. Kan dit?
We willen je graag verder helpen met het maken van de perfecte kaart/cadeau combinatie. Neem contact met ons op zodat we samen kunnen kijken wat er mogelijk is. Klik hier om naar onze contactpagina te gaan.

↘ Overige

Kan ik een digitaal bestand van mijn kaartje krijgen?
Nadat je een bestelling hebt geplaatst kan je via de mail een digitale versie van de kaart ontvangen. Je krijgt de kaart dan als pdf bestand via de mail toegestuurd.